
Končí inferno, jsem zpět v práci
Miroslav Holec, stále aktuální článek
Asi jste zaznamenali, že má dostupnost byla během ledna až května 2023 omezená a mé aktivity na sítích i veřejných akcích byly minimální. Situace se konečně zlepšuje a já bych rád vysvětlil, co za tímto výjimečným omezením mých služeb stálo.
Během posledních 2 let nastalo několik událostí, které se vzájemně propojily a vedly k tomu, že jsem musel práci radikálně omezit. V lednu 2021 a následně v lednu 2023 jsem přišel o oba rodiče. V lednu 2022 se mi mezitím narodil syn. Všechny tyto události znamenaly zásah do běžného režimu a ukrojily část mé dostupnosti. V lednu 2023 jsem se musel začít starat o dům za Prahou a po rozhodnutí o jeho budoucnosti jej připravit k prodeji. Souběžně s tím jsem chtěl věnovat alespoň minimální část času rodině. Skloubit vše dohromady nebylo téměř možné a dělat vše najednou bylo přitom nutné. Trpěl jsem já, rodina i mé podnikání. Poslední týdny jsem se zaměřil na přípravu domu k prodeji a nyní jsem si konečně uvolnil ruce. Připravuji přednášky na konferenci Tech-Ed 2023, od které se má dostupnost vrací do normálu.
Co mě poslední měsíce naučily
Bojoval jsem na více frontách a nedokážu s jistotou říct, zda s úspěchem. Pravděpodobně ukáže čas, nakolik měly poslední měsíce vliv na mou rodinu, mé zdraví a podnikání. Mé zdraví dostalo zabrat. Téměř denně jsem vstával před 6 hodinou, abych strávil 10 hodin prací na baráku a 2.5 hodiny na cestách. O prachbídné životosprávě bych mohl psát dlouhé odstavce. Na baráku jsem pracoval celkem 46 dní (cca 450 - 500 hodin) a ukrojil tedy 38 % mých dnů. Na práci mi průměrně zbývalo 50 % kalendářních dnů. Ze začátku to bylo více, během května už se číslo blížilo k nule. Mimochodem výsledek mé práce si můžete prohlédnout na webu:
Podnikání přes všechny nesnáze obstálo dobře a za účelem zachování kvality služeb jsem omezil dostupnost nebo odkládal termíny tak, abych se na školení a další události vždy dobře připravil. Ukázalo se, že podnikání funguje i bez intenzivního marketingu, kterému jsem ještě minulý rok věnoval mnoho času. I proto jsem se rozhodl, že se vrátím jen k části marketingového mixu a jeden pracovní den zcela uvolním. Mezi klíčové aktivity bude patřit vydávání zpravodaje Dotnet News, přednášení a tvorba videa.
Čtyřdenní pracovní týden
Pátek je den, který zákazníci vůbec nepoptávají. Využíval jsem ho na různé marketingové aktivity a agendu. Proto jsem se rozhodl zkrátit pracovní týden na 4 dny a volno si o jeden den prodloužit. Školení budu nadále poskytovat v oblíbené dny (úterý, středa a čtvrtek) a na žádost i v pondělí. Pondělky nicméně pro školení nedoporučuji, protože účastníci mají problém s dopravou a často jsou první den v týdnu zavalení prací nakupenou přes víkend a školení nevěnují dostatečnou pozornost. Přechod na čtyřdenní pracovní týden mě nebude ovlivňovat, protože část mých aktivit jednoduše ruším. Ukázalo se, že během posledních měsíců jejich absence vlastně ničemu nevadila. Místo toho se budu snažit zlepšit well-being a více odpočívat.
Další články ze zákulisí
Přečtěte si další články o mé práci technického konzultanta na volné noze
- Pět služeb, ke kterým se pokorně vracím
- Končí inferno, jsem zpět v práci
- Jak chápat freelancing
- Odchod ze sociálních sítí
- Minimal Wardrobe
- Nemoc při podnikání na volné noze
- Jak vytvořit digitální vizitku
- Rozšíření služeb pro klienty na Slovensku
- Software a služby v mých procesech
- Přechod od Zoomu na Google Meet

Miroslav Holec
Jsem nezávislý konzultant a lektor na volné noze se zaměřením na vývojářské technologie Microsoftu. Školím ve firmách po celé České republice a na Slovensku.
Ze zákulisí
Po třech letech na volné noze jsem si vyšlapal fungující postupy o které bych se chtěl podělit. V tomto speciálu mého blogu odhaluji zákulisí mého podnikání. všechny články zákulisí