=

Jak na aplikaci Zoom pro webináře a online schůzky

S příchodem doby koronavirové jsem začal řadu mých služeb nabízet v on-line podobě. Jedná se zejména o konzultace, přednášky, webináře a školení. Jako univerzální platformu, která pokrývá všechny tyto scénáře jsem zvolil Zoom. V tomto článku se dočtete, jak aplikaci ovládat.

DŮLEŽITÉ! Je možné, že na tuto stránku Vás odkázal někdo, s kým máte domluvenou schůzku přes Zoom. V případě technických potíží se obracejte výhradně na osobu, která Vám poskytuje službu. Tato webová stránka slouží pro mé vlastní zákazníky, kterým poskytuji bezplatnou technickou podporu.

Stažení klienta Zoom

Ke schůzce Zoom se lze připojit přímo z webového prohlížeče, nicméně mnohem lepší je použít klienta. Jedná se o malou aplikaci, která Vám usnadní ovládání. Aplikace je dostupná pro

Pro účely školení doporučuji desktop verzi (praktická cvičení).

Připojení ke schůzce

Pro připojení ke schůzce obvykle dostanete pozvánku a v ní najdete odkaz. Odkaz může mít různou podobu:

  • pro konzultace je to jednoduchý link s okamžitým připojením, který můžete předat i kolegovi
  • pro přednášky, webináře a školení dostanete unikátní link (speciálně pro 1 člověka = nesdílet ! )

Po kliknutí na odkaz se Vám zobrazí webová stránka, která vám umožní stáhnout klientskou aplikaci a připojit se, nebo ignorovat stažení klienta a připojit se pomocí web browseru. V takovém případě doporučuji Google Chrome.

Nastavení klienta a spuštění schůzky

Výchozí nastavení při vstupu do schůzky

Pokud ještě nezačala schůzka (typicky webináře, přednášky a školení), může se Vám zobrazit následující okno. Využijte jej k nastavení zvuku a obrazu a vyčkejte na zahájení schůzky.

Čekání na zahájení

Účast na meetingu (konzultace, školení)

Meeting je klasická schůzka v aplikaci Zoom. Vidíte všechny ostatní účastníky a můžete tak společně komunikovat. Každý může sdílet svou obrazovku, obraz i zvuk. Jedná se o formu schůzky, která je vhodná v případech, kdy se na obsahu podílí všichni připojení. Zpravidla to jsou konzultace nebo firemní školení.

Připojení na meetingu

Účast na webináři (přednáška, webinář)

Druhý typ schůzky je uzpůsoben tak, že účastníci jsou anonymní a režie je přenesena striktně na organizátora. Příkladem jsou přednášky a webináře. Na nich ve většině času posloucháte výklad přednášejícího. Můžete vznášet veřejné i soukromé dotazy (Chat / Q&A) a požádat o slovo, pokud se potřebujete okamžitě na cokoliv zeptat (Raise Hand). Mluvit můžete jen tehdy, pokud Vám to umožní přednášející.

Ukázka probíhajícího webináře

Ovládání aplikace Zoom je intuitivní. Ve většině případech může dělat nezbytnou režii přímo organizátor. Když například řeknete, že chcete v rámci školení pomoci s propgramováním, přednášející Vám odešle žádost o předání řízení PC a vy ji pouze potvrdíte.

Aplikace je relativně inteligentní, takže když například mluvíte a máte vypnutý mikrofon (Mute), aplikace Vás na to upozorní. Níže najdete názor na práci se Zoom od vývojářů z mého školení pro vývojáře z Košic:

Názory uživatelů

Proč Zoom a ne třeba Teams nebo Google Meet?

Týden jsem zkoušel všechny možnosti a jak jsem uvedl, mou snahou bylo najít univerzální platformu pro řadu mých aktivit. Zoom vyhrál, protože:

  • má lepší integraci ve službě integromat
  • má použitelnější REST API než konkurence (opět možnosti integrace)
  • má srozumitelně popsané nastavení prostupnosti (dobré pro korporáty)
  • větší firmy jej historicky používají a znají jej
  • pro účely školení a konzultací umí kromě screenshare předat také řízení
  • automatické nahrávání do cloudu, rychlý střih online, sdílení videa on-line
  • v případe přednášek a webinářů neukazuje účastníky
  • funkce zvednout ruku, lepší možnosti řízení organizátorem v případě webinářů a přednášek
  • online stream na youtube live na pár kliknutí
  • v chatu se nezobrazují kraviny jako třeba u ms teams
  • v případě webinářů funkce Q&A
  • možnosti nastavení přístupu (vstup před organizátorem, waiting room, dělení místností, vstup na heslo, volný vstup)...
  • velmi dobrá integrace s google apps (plugin do kalendáře, založení konzultace na 1 kliknutí)

Konkurenční platformy umí vždy jen něco z uvedeného. Kdyby šlo jen o konzultace, volil bych Google Meet - není nutné používat žádnou aplikaci.

Naopak Microsoft Teams mi ze všeho vyšel jako nejhorší volba. Je to primárně nástroj pro teamovou komunikaci a jeho smysl vidím spíše ve školství (třídy, semináře) nebo ve firmách při dlouhodobé komunikaci (chat kanály). Navíc kupovat licenci na celý O365 Business jen kvůli jedné aplikaci mi přišlo jako nesmysl (ačkoliv by to bylo levnější než Zoom).

Miroslav Holec

Miroslav Holec

27. 3. 2020

Tento článek je již velmi zastaralý. Článek nemusí popisovat aktuální stav technologie, ideální řešení a můj současný pohled na dané téma.

Videa

RestApi.CZ

Právě jsem spustil průvodce Designem REST API

📖 Přečíst restapi.cz

Veřejná školení Místo Datum Délka Cena bez DPH Poznámky
Novinky v .NET 6 a C# 10 online 13. 10. 2022 1 den 3 900 Kč poslední šance registrovat
Vývoj aplikací v ASP.NET Core Praha + online 11/2022 1 den 4 900 Kč bestseller registrovat
Blazor Server & WebAssembly Praha + online 11/2022 2 dny 10 900 Kč registrovat
ASP.NET Core gRPC Praha + online 11/2022 1 den 4 900 Kč registrovat
Design REST API a Design First Praha + online 11/2022 2 dny 9 900 Kč exkluzivní registrovat
Vývoj REST API s Minimal APIs Praha + online 11/2022 1 den 5 900 Kč exkluzivní registrovat
Vývoj REST API v .NET MVC Praha + online 11/2022 1 den 4 900 Kč bestseller registrovat
Entity Framework Core Praha + online 11/2022 2 dny 11 900 Kč registrovat
Vývoj .NET aplikací pro Azure Praha + online 11/2022 1 den 5 900 Kč nový registrovat

kontakt zde

Dotazy, poptávky a objednávky

mirek@miroslavholec.cz
Loading